KSeF - System obiegu dokumentów
Możliwości aplikacji

KSeF - System obiegu dokumentów

bez dodatkowych kosztów

KSeF, czyli faktury ustrukturyzowane w biurze

KSeF automatyzuje księgowanie, eliminuje „błędy” i oszczędza czas. Umożliwia przejście z modelu rozliczeń “za miesiąc ubiegły” na bieżące księgowanie dokumentów. Obniża to koszty obsługi, optymalizuje wykorzystanie czasu pracy, przez co zwiększa efektywność zespołu księgowych.

Automatyczne pobieranie faktur

Faktury z KSeF trafiają automatycznie bezpośrednio do systemu. Księgowa może zapytać klienta o pobraną fakturę i poprosić o jej zaakceptowanie. Klient też sam może przeglądać, zatwierdzać wydatki i dodawać uzasadnienia. Na koniec okresu oznaczyć kompletność dokumentów.

Wystawianie faktur i wysyłka

Wystawione faktury ręcznie lub automatycznie system wysyła do KSeF lub zapisuje jako wersje robocze do akceptacji. To minimalizuje ryzyko błędów i korekt. System powiadomień pozwala śledzić cały proces, od wysyłki po nadanie numeru KSeF. Dostępne jest też masowe pobieranie UPO oraz import faktur z innych systemów.

Automatyczne księgowanie faktur

Faktury pobrane z KSeF, po akceptacji klienta, są automatycznie analizowane przez algorytmy powiązane ze schematami księgowymi. System dobiera właściwe ujęcie w ewidencji, a biuro rachunkowe jedynie weryfikuje i zatwierdza księgowanie.

Uprawnienia w KSeF

Nadawanie uprawnień w KSeF odbywa się bez logowania do systemu ministerialnego. Przedsiębiorca upoważnia właściciela biura, który sam nadaje dostępy swoim pracownikom. Cały proces przebiega bezpośrednio w systemie wFirma.

Historia aktywności użytkowników

System prowadzi szczegółowy rejestr działań związanych z KSeF, zarówno po stronie biura, jak i klientów. Zapisuje m.in. import faktur zakupowych, wysyłkę sprzedażowych, datę, godzinę i osobę wykonującą daną czynność.

Obejrzyj darmowy webinar o KSeF

KSeF bez dodatkowych kosztów dla Ciebie i klienta Twojego biura rachunkowego

KSeF bez dodatkowych kosztów dla Ciebie i klientów Twojego biura

Wprowadzenie faktur ustrukturyzowanych wpłynie na automatyzację przepływu dokumentów między biurem rachunkowym a klientami. wFirma umożliwia udostępnienie konta klientowi biura, tym samym umożliwiając mu korzystanie z fakturowania bez dodatkowych opłat wraz z integracją z KSeF. Bez ograniczeń wysyłki i importu dokumentów. Ponadto klient biura dzięki udostępnionemu panelowi będzie miał wgląd do wyliczeń podatków i ZUS, a także dodatkowych narzędzi dla jego firmy.

Zobacz pozostałe obszary:

Księgowość z OCR

Kadry, płace i ubezpieczenia

Rozliczanie podatków i składek ZUS

Zarządzanie biurem rachunkowym

Reklama biura rachunkowego

Panel klienta

Księga handlowa online

KSeF

Ile kosztuje wFirma?

Bez ograniczeń, bez ukrytych kosztów, bez konieczności dokupowania

  • Księga handlowa
  • Księgowość Podatkowa
  • OCR i automaty księgowe
  • Środki trwałe i WNIP
  • Masowy generator plików i deklaracji
  • Kadry, Płace i Ubezpieczenia ZUS
  • System wyceny zadań i fakturowania
  • Panel klienta z fakturowaniem w KSeF
  • Zarządzanie zadaniami księgowych
  • Promocja biura w internecie

18

netto za miesiąc
za 1 Klienta

Godne zaufania

Z systemu wFirma korzysta prawie 3000 biur rachunkowych z terenu całej Polski. Razem obsługują około 70 tys. przedsiębiorców.

Wyższa efektywność, niższe koszty

Połączenie OCR, KSeF i inteligentnych algorytmów pozwala na automatyczne przetwarzanie dokumentów oraz przypisywanie właściwych schematów księgowych. Księgowy skupia się wyłącznie na merytorycznej weryfikacji, bez konieczności ręcznego wprowadzania danych. Nieograniczony dostęp online, brak limitów użytkowników i danych oraz wysoki poziom automatyzacji obniżają koszty operacyjne i maksymalnie zwiększają efektywność.

Najczęstsze pytania:
  • Kiedy obowiązkowy KSeF?

    KSeF (Krajowy System e-Faktur) będzie obowiązkowy od 1 lutego 2026 r.
    dla czynnych podatników VAT, których wartość sprzedaży brutto przekroczyła 200 mln zł. Pozostali przedsiębiorcy, z małymi wyjątkami, zostaną objęci obowiązkiem KSeF od 1 kwietnia 2026 r.
    Już teraz dowiedz się więcej o integracji wFirma z KSeF dla biur rachunkowych — kliknij tutaj.

Przetestuj wFirmę dla Biur 
Rachunkowych